logo


Αίτημα να κηρυχθεί και πάλι ο Δήμος Διονύσου σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, αυτή τη φορά για ένα μήνα, λόγω αντιπυρικής περιόδου, έχει υποβάλει η Δήμαρχος Διονύσου Κ. Μαϊχόσογλου, όπως η ίδια ενημέρωσε κατά την πρόσφατη (28/5) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η κ. Μαϊχόσογλου υπογράμμισε πως με στόχο την αύξηση της ετοιμότητας του Δήμου έχει συναντηθεί με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Β. Κικίλια και το Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Β. Παπαγεωργίου για την δρομολόγηση περαιτέρω ενεργειών θωράκισης του Δήμου, στον οποίο εντοπίζεται μεγάλη ποσότητα καύσιμης ύλης, ειδικά στις ζώνες μείξης δάσους και οικισμών, όπως η Ρέα στη Δροσιά, η Αναγέννηση στο Διόνυσο, το Φασίδερι και οι Άγιοι Άγγελοι στην Άνοιξη και η Αγία Παρασκευή στον Άγ. Στέφανο.

Αίτημα ενίσχυσης του Δήμου λόγω αντιπυρικής περιόδου έχει υποβληθεί, επιπλέον, και στην ΠΕΔΑ (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής), ενώ αντίστοιχο αίτημα θα υποβληθεί προς το Πράσινο Ταμείο, ώστε ο Δήμος να διεκδικήσει χρήματα για δράσεις πολιτικής προστασίας. Τέλος, χτες στην περιοχή του Φασίδερι τοποθετήθηκε νέα υδατοδεξαμενή χωρητικότητας 35 μ3, μέσω χορηγίας από την εταιρεία ΤΙΤΑΝ, που εξασφαλίσθηκε με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Α. Κουκά.

Η Δήμαρχος, τέλος, απηύθυνε έκκληση στους ιδιοκτήτες αδόμητων οικοπέδων στην πόλη να προχωρήσουν και να ολοκληρώσουν τον καθαρισμό τους.

 

“Γιατί μόνο ένα μήνα και όχι για ολόκληρη την αντιπυρική περίοδο”; ρώτησε αμέσως μετά ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και τέως Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης. “Την είχατε την ειδική κινητοποίηση, μέχρι τον Ιανουάριο, και τη διακόψατε, κατηγορώντας μάλιστα την απελθούσα Δημοτική Αρχή που επέμενε να την παρατείνει. Ο Δήμος έχει προβλήματα που θα δικαιολογούσαν μεγαλύτερη διάρκεια στην ειδική κινητοποίηση”, υπογράμμισε ο κ. Καλαφατέλης.

Υπενθυμίζεται πως ο Δήμος Διονύσου κηρύχθηκε για πρώτη φορά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μηνιαίας αρχικής διάρκειας, αμέσως μετά τη ΜΗΔΕΙΑ, τον Φεβρουάριο του 2021. Πέντε μήνες μετά από τη ΜΗΔΕΙΑ, ήρθαν οι καταστροφικές πυρκαγιές εκείνου του καλοκαιριού που κατέκαψαν το Κρυονέρι και το Τατόι, αλλά και μέρος της Σταμάτας, του Διονύσου και της Ροδόπολης. Τότε πια η Γενική Γραμματεία ξεκίνησε να δίνει 6μηνες παρατάσεις στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή/και ειδικής κινητοποίησης, τις οποίες επεδίωκε και η απελθούσα Δημοτική Αρχή, μια που δικαιολογούσαν γρήγορες διαδικασίες αποκατάστασης των τεράστιων ζημιών και πρόληψης νέων – για τις οποίες, και τις ζημιές και τις διαδικασίες, κατηγορήθηκε σφοδρά.

Σύμφωνα με το Ν. 4662/2020:

1. Λόγω επαπειλούμενου κινδύνου ή προειδοποίησης για εκδήλωση αυξημένης διακινδύνευσης συμβάντων φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας δύναται να κηρύσσει τις επαπειλούμενες περιοχές σε Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας.

2. Στην Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας λαμβάνονται μέτρα ορισμένης χρονικής διάρκειας, αντίστοιχα με εκείνα της κήρυξης μιας περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας.

3. Οι ειδικότεροι όροι, προϋποθέσεις, κριτήρια, διαδικασίες, λοιπά τεχνικά ζητήματα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας.

Τι σημαίνουν πρακτικά τα παραπάνω; Ότι η κήρυξη μιας περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και κατ’ αναλογία σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης, οδηγεί στην εκπόνηση ειδικών σχεδίων αντιμετώπισης του προβλήματος, την «επιστράτευση» όλης της κρατικής μηχανής και τη διάθεση κονδυλίων κατά παρέκκλιση των χρονοβόρων διαδικασιών που ακολουθούνται σε κανονικές συνθήκες.

Στο πλαίσιό της:

3. Η Εθνική Αρχή δύναται να ενεργοποιεί το μνημόνιο συνεργασίας με ιδιωτικούς φορείς του άρθρου 24 και να καλύπτει μερικά ή συνολικά:

α. Δαπάνες των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού που συνδράμουν με δυναμικό και μέσα τους ΟΤΑ α΄ και β΄ Βαθμού των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε «Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας»,

β. Δαπάνες εθελοντικών οργανώσεων που μετακινούνται για την παροχή συνδρομής στις περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε «Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας», καθώς και

γ. Δαπάνες των ΟΤΑ α΄ και β΄ Βαθμού που έχουν κηρυχθεί σε «Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας», που απορρέουν από την ενεργοποίηση των μνημονίων συνεργασίας με ιδιωτικούς φορείς.