Η περιέργεια, αλλά και η διάθεση για προσφορά και βοήθεια με γνώση και εμπειρία ήταν τα κίνητρα που ώθησαν τους μηχανολόγους, τους μαθηματικούς, τους πληροφορικάριους, τους οικονομολόγους, τους καλλιτέχνες, τους ιστορικούς, τους πολεοδόμους να ανταποκριθούν στη δημόσια πρόσκληση του Δήμου για εθελοντική συμμετοχή και ουσιαστική συμβολή στη διαδικασία εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος για την πενταετία 2015-2019.
Ακόμα, η ανάγκη για εξωστρέφεια και ενεργοποίηση («αποφάσισα να σταματήσω πια τη γκρίνια και να ασχοληθώ», ακούστηκε χαρακτηριστικά), για συμμετοχή, για χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης, για κεφαλαιοποίηση της εμπειρίας και της γνώσης υπέρ της πόλης όπου ζούμε- αλλά και η ίδια η διαδικασία.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα από τη χθεσινή, Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, πρώτη συνάντηση γνωριμίας των 35 περίπου εξωτερικών συνεργατών- εμπειρογνωμόνων μεταξύ τους αλλά και με τον Αντιδήμαρχο Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Ηλ. Υφαντή στο Πολιτιστικό του Αγ. Στεφάνου.
Ο ίδιος, παρουσιάζοντας το σκεπτικό της προσπάθειας που αποτελεί καινοτομία και ρίσκο για τα δεδομένα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τόνισε την ανάγκη εκπόνησης ενός Επιχειρησιακού Προγράμματος που δεν θα αποτελεί άθροισμα τεχνικών έργων, αλλά θα απαντάει στο κεντρικό ερώτημα:
>Ποια έργα πρέπει να γίνουν και ποια μέτρα να παρθούν, προκειμένου να εκπληρωθούν οι ανάγκες και οι προτεραιότητες της κοινωνίας με τους πόρους που υπάρχουν, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στην παραπάνω επίπονη και μακρόχρονη διαδικασία, που απαιτεί δέσμευση αλλά και συνεχές άνοιγμα στην κοινωνία, συνήθως απουσιάζουν σε τεχνοκρατικό επίπεδο η ειδική επιστημοσύνη και η ειδική εμπειρία, και σε επίπεδο μεθοδολογίας η συναντίληψη και η συνεργασία.
Στο σημείο αυτό, είπε ο κ. Υφαντής, μπαίνουν οι πολίτες, οι εμπειρογνώμονες και η διαβούλευση με πνεύμα εμπιστοσύνης και διάθεσης για προσφορά: «Έχω εμπιστοσύνη σε σας και στη διαδικασία», τόνισε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος.
Ανέλυσε επιπλέον, ιεραρχώντας τα, τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την εκπόνηση του Προγράμματος:
-Ενημέρωση για τη μέθοδο με την έκδοση σχετικού υλικού
-Συλλογή δεδομένων που ήδη υπάρχουν αλλά και που θα ζητηθούν από τις Υπηρεσίες και από φορείς και πολίτες, με εν συνεχεία ταξινόμηση και συχνή αξιολόγησή τους
-Διαβούλευση και διαφάνεια σε κάθε φάση
-Επιστημονικά κριτήρια αξιολόγησης
-Και τέλος, ιεράρχηση, με στόχο το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα να είναι –αν όχι οραματικό- τουλάχιστον υλοποιήσιμο.
Επόμενη φάση της χθεσινής διαδικασίας, την οποία συντόνιζε από πλευράς Δήμου η Σ. Χόνδρου, η ανάληψη καθηκόντων. Ο καθένας, ανάλογα με την εμπειρία, τη γνώση ή τα ενδιαφέροντά του, επέλεγε να συμμετάσχει σε υποομάδα εργασίας για τους παρακάτω ενδεικτικούς τομείς: Μετανάστες, Τοπική Αγορά- Απασχόληση, Οργάνωση Δήμου, Πληροφορική- Νέες Τεχνολογίες, Πολεοδομία- Χωροταξία, Περιβάλλον, Αθλητισμός, Πολιτισμός, Φροντίδα-Πρόνοια, Εκπαίδευση, Υγεία, Δια Βίου Μάθηση.
Την πρώτη αυτή συνάντηση παρακολούθησαν ο Αντιδήμαρχος Χωροταξίας και Πολεοδομίας Β. Λυρούδιας («η εφαρμοσμένη Αντιδημαρχία συναντάει την οραματική Αντιδημαρχία») και η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του ΘΕΣΠΙ Αν. Στασινοπούλου και Δ. Ράικος αντιστοίχως, ενώ ανάμεσα σ’ αυτούς που ανταποκρίθηκαν στη δημόσια πρόσκληση του Δήμου ήταν και οι Κ. Μεταξάς διευθύνων σύμβουλος στη Δημοτική Επιχείρηση ΕΞΕΛΙΞΗ και Ν. Ζολοταριώφ υπάλληλος του Δήμου στη Δ/νση εσόδων.