Από τη μια πλευρά η εκπεφρασμένη πρόθεση της πολιτείας να προχωρήσει προσεχώς σε κατάργηση των Τοπικών Συμβουλίων. Από την άλλη πλευρά η καθημερινή διαπίστωση πως αυτός ο θεσμός βρίσκεται, περισσότερο από κάθε άλλον, κοντά στο δημότη με άμεση γνώση για τα προβλήματα της πόλης. Επιπλέον πολλές φωνές μιλούν για παραχώρηση περισσότερων αρμοδιοτήτων και πόρων στις Δημοτικές Κοινότητες. Η Οδός Διονύσου απηύθυνε στους Προέδρους των 7 Τοπικών Συμβουλίων του Δήμου Διονύσου δυο ερωτήσεις, με στόχο να διερευνήσει κατά πόσο είναι πρόθυμοι να διεκδικήσουν- και ποιες- περαιτέρω αρμοδιότητες. Κοινή συνισταμένη των απαντήσεων επιγραμματικά: «Είμαστε ικανοποιημένοι με όσες έχουμε. Θέλουμε προσωπικό και πόρους». Από τις απαντήσεις απουσιάζουν εντούτοις δύο: Του Προέδρου της Δ.Κ. Άνοιξης Θ. Καβούρη που, όπως είναι γνωστό, παραιτήθηκε επειδή δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του λόγω φόρτου εργασίας. Ενώ εξαιρετικά δυσαρεστημένος εμφανίστηκε ο Πρόεδρος της Σταμάτας Β. Πέππας, μια που με απόφαση Δημάρχου στις 31 Οκτωβρίου, οι Δημοτικές Κοινότητες τίθενται υπό την εποπτεία των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων: «Τι να απαντήσω, όταν θεωρούμαι διακοσμητικό στοιχείο;», δήλωσε στην Οδό Διονύσου.
Μιχάλης Κασαπάκης, Πρόεδρος Δ.Κ. Αγ. Στεφάνου
Όσον αφορά στην ερώτηση που μου απευθύνατε, διαβάζοντας τον Ν. 3852/10 Πρόγραμμα Καλλικράτης στο σημείο που αφορά τις αρμοδιότητες του Προέδρου, σας απαντώ: Παράλληλα και συγχρόνως με το Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους της νέας Δημοτικής Αρχής και την εντεταλμένη δ.σ. του Αγ. Στεφάνου Π. Ταουξή, μπορούμε να σχεδιάζουμε και να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα της τοπικής μας κοινωνίας, κάτι που έγινε από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε, όπως άλλωστε το είχε εξαγγείλει προεκλογικά και ο ίδιος ο Δήμαρχος.
Η συνεργασία με το Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους μάς φέρνει πιο κοντά στον κοινό μας στόχο που είναι η επίλυση των τοπικών προβλημάτων.
Αρμοδιότητες και πόρους θέλουμε, υπό την έννοια να μην ξανασυμβεί ό, τι έγινε με την αποχέτευση στον Άγ. Στέφανο που μείναμε με την κατασκευή μόνο 3,5 χιλιομέτρων, ή με τους δρόμους που δεν έχουμε ένα επισκευασμένο, ή με τις παιδικές χαρές που είναι επισφαλείς.
Δημήτρης Χριστόπουλος, Πρόεδρος Δ.Κ. Κρυονερίου
Σας ευχαριστώ που μου δίνετε το βήμα στην εφημερίδα σας. Θα σας απαντήσω ότι δεν χρειάζεται να διεκδικήσω καμία άλλη αρμοδιότητα, διότι σύμφωνα με αυτές που έχουμε από το νόμο του Καλλικράτη, μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα.
Χρειάζεται να αφιερωθούμε στα προβλήματα που έχουμε στην πόλη μας και να δώσουμε μεγάλη σημασία στην καθημερινότητα των δημοτών μας.
Επίσης μπορούμε με προτάσεις μας στο Δημοτικό Συμβούλιο να πετύχουμε πολλά και εποικοδομητικά για τη Δημοτική Κοινότητα Κρυονερίου.
Μανόλης Κόκκαλης, Πρόεδρος Δ.Κ. Ροδόπολης
Είναι αλήθεια ότι οι τυπικές αρμοδιότητες που ήδη έχουν μέχρι τώρα εκχωρηθεί στα Τοπικά Συμβούλια είναι τόσες και τέτοιες που να επιτρέπουν στους αιρετούς να είναι κοντά στον πολίτη, να τον προστατεύουν και να τον υπηρετούν.
Δεδομένου ότι οι Πρόεδροι και οι τοπικοί σύμβουλοι είναι αυτοί που έχουν άμεση και καθημερινή επαφή με τους πολίτες της περιοχής τους και αφουγκράζονται καλύτερα απ’ όλους τα προβλήματά τους, θεωρώ πως το κλειδί για τη σωστή λειτουργία των Δημοτικών Κοινοτήτων, την σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη, την άμεση αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν και γενικότερα για την παραγωγή έργου προς όφελος του τόπου, είναι η σοβαρή αντιμετώπιση των Τ.Σ από την κεντρική διοίκηση του Δήμου και γενικότερα τα όργανά του, που θα πρέπει να είναι αρωγοί, να συνεργάζονται και να συνδράμουν το έργο των Τοπικών Συμβουλίων.
Είναι φανερό λοιπόν ότι ένας ικανός Πρόεδρος και κατ’ επέκταση ένα ικανό Τοπικό Συμβούλιο, αν διαχειριστούν σωστά και εξ ολοκλήρου τις δυνατότητες που τους παρέχονται θα μπορούν να είναι αποτελεσματικοί και παραγωγικοί για την Κοινότητά τους, με βασική προϋπόθεση όμως την άψογη συνεργασία με την κεντρική διοίκηση του Δήμου και τα όργανά της.
Ωστόσο, η καθημερινότητα και η εμπειρία, μας στρέφουν συχνά στη διαπίστωση της αναγκαιότητας ύπαρξης ενός μικρού προϋπολογισμού που θα κάλυπτε μικροποσά και θα διευκόλυνε πάγιες μικροανάγκες των Κοινοτήτων.
Επιπλέον θα μπορούσε να διευκολυνθεί και με άλλο τρόπο η καθημερινή ομαλή λειτουργία των Δημοτικών Κοινοτήτων. Αν, για παράδειγμα, η κάθε Κοινότητα είχε στη διάθεσή της και στην αποκλειστική διαχείρισή της τον απαραίτητο εξοπλισμό θα ήταν πιο άμεση και ευέλικτη η παρουσία της στα καθημερινά ζητήματα όπως η αποκομιδή κλαδιών και μπαζών, τα κλαδέματα, η επούλωση των λακκουβών κ.λπ. Κάτι τέτοιο απαιτεί άριστη υποδομή του Δήμου τόσο σε μηχανήματα όσο και σε οχήματα, που δυστυχώς δεν μπόρεσε να επιτευχθεί από την πρώην διοίκηση του Δήμου μας και που ευελπιστούμε να καταφέρει η σημερινή.
Χρήστος Ποτίδης, Πρόεδρος Δ. Κ. Δροσιάς
Δεν νομίζω ότι χρειάζονται νέες αρμοδιότητες στους προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων. Οι Δημοτικές Κοινότητες δεν θα γίνουν κράτος εν κράτει. Ο πρόεδρος της Δημ. Κοινότητας, παρακολουθεί από κοντά όλα όσα γίνονται και πρέπει να γίνουν, ακούει και βλέπει τους συνδημότες για άμεση επίλυση των προβλημάτων. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι είναι ευπρόσδεκτοι να καταθέσουν τις προτάσεις τους και τους ευχαριστώ για την μέχρι σήμερα συνεργασία.
Θα πρέπει να τονισθεί ότι δεν θα δεχθώ επιτροπεία στο έργο μου. Είμαι πάντοτε… στην διάθεση του Δημάρχου.
Τάσος Μπάσης, Πρόεδρος Δ.Κ. Διονύσου
Θεωρώ πως οι αρμοδιότητες είναι αρκετές. Από την άλλη πλευρά, παρόλο που στη Δημοτική Κοινότητα Διονύσου δεν αντιμετωπίζουμε τέτοιο πρόβλημα, πιστεύω πως θα ήταν καλύτερα να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων με τους Αντιδημάρχους και τους εντεταλμένους συμβούλους. Θεωρώ πως το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην έλλειψη προσωπικού, και κυρίως στους εργάτες καθαριότητας, αλλά και μηχανολογικού εξοπλισμού. Για παράδειγμα στη Δημοτική Κοινότητα χρειαζόμαστε 10 άτομα και έχουμε τα μισά. Πιστεύω επίσης πως τα Τοπικά Συμβούλια πρέπει να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, σε νόμιμα πάντα πλαίσια και σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου, για μια σειρά από απρόοπτα θέματα, π.χ. καιρικά φαινόμενα, αλλά και για άλλα, όπως είναι τα κοινωνικά προβλήματα, κάποιες παραδοσιακές εκδηλώσεις κ.λπ.