Η δικομματική κυβέρνηση, δεσμευμένη από την σύμβαση παραχώρησης των οδικών αξόνων στο μεγάλο κεφάλαιο, επιχειρεί για δεύτερη φορά την εγκατάσταση διοδίων στον Άγιο Στέφανο και στην Βαρυμπόμπη.
Τα τελευταία χρόνια με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, πολλαπλασιάστηκαν τα διόδια στο οδικό δίκτυο και τα χαράτσια για τα διόδια αυξήθηκαν, ακόμα και πάνω από 500% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.
Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει αναπτύξει μια σειρά δράσεων ενάντια σε όλα τα διόδια τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας. Αρκετές φορές, και με την απειλή διώξεων από τον κρατικό μηχανισμό, μέλη και φίλοι της, απέκλεισαν τα διόδια και άνοιξαν τις μπάρες. Μετά από πίεση των εκλεγμένων συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Διονύσου, με το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο , πέρασε ομόφωνο ψήφισμα εναντίωσης τόσο στην αύξηση 60% στα διόδια Αφιδνών όσο και στην δημιουργία νέων διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
Η Λαϊκή Συσπείρωση επέμεινε και πέτυχε στη σχετική απόφαση να καταγγέλλεται και η παραχώρηση εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων στους εργολάβους.
Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις αυτών δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για την κατασκευή των δρόμων. Στην ουσία, το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30-35 χρόνια), επιβάλλοντας δυσβάσταχτα διόδια.
Οι δρόμοι είναι ήδη πληρωμένοι από τα τέλη κυκλοφορίας, τον φόρο στα καύσιμα και τα διόδια που τόσα χρόνια πληρώναμε και συνεχίζουμε να πληρώνουμε.
Κυρίως όμως είναι πληρωμένοι με τη δυσβάσταχτη φορολογία που επιβάλλεται καθημερινά στην λαϊκή οικογένεια.
Το νέο χαράτσι των διοδίων θα γονατίσει το λαϊκό εισόδημα, που ήδη έχει τσακιστεί από την κυβερνητική πολιτική. Τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν στις εισόδους και τις εξόδους του Αγ. Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης κοστολογούνταν με 90 και 60 λεπτά αντίστοιχα ανά διέλευση. Αυτό σημαίνει ότι, οι εργαζόμενοι στην περιοχή καθημερινά θα πληρώνουν για να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους 1,80 ευρώ, δηλαδή, περίπου 500 ευρώ ετησίως.
Αυτή όμως δεν θα είναι και η μοναδική επιβάρυνση. Περισσότερα και ακριβότερα διόδια σημαίνουν ραγδαία αύξηση του κόστους μεταφοράς τροφίμων και εμπορευμάτων λαϊκής κατανάλωσης, η οποία φυσικά θα μετακυλήσει στην τιμή τους. Δηλαδή ακόμα και να βρεθούν παρακαμπτήριες οδοί για να αποφύγουμε το άμεσο χαράτσι των διοδίων, θα το πληρώνουμε έμμεσα.
Δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να μιλάει για κατάργηση διοδίων, εάν ταυτόχρονα δεν ζητάει την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού δικτύου.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τους εργαζόμενους, την λαϊκή οικογένεια, όλους και όλες που ασφυκτιούν από την βάρβαρη κυβερνητική πολιτική, να δώσουν το αγωνιστικό παρών σε όλες τις κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται και για τις οποίες θα σας ενημερώνουμε πάντα.
Η πρώτη κινητοποίηση πραγματοποιείται την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου στις 12:00 το μεσημέρι στην γέφυρα της Βαρυμπόμπης.
Παλεύουμε και διεκδικούμε:
- Όχι στο ξεπούλημα των δρόμων στο μεγάλο κεφάλαιο. Οι δρόμοι ανήκουν στον λαό.
- Οι δρόμοι έχουν πληρωθεί από τον ελληνικό λαό και για το λόγο αυτό απαιτούμε την άμεση κατάργηση όλων των διοδίων.
- Αντιστεκόμαστε στην δημιουργία νέων διοδίων στον Άγιο Στέφανο, στην Βαρυμπόμπη και όπου αλλού.
- Απαιτούμε την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του εθνικού οδικού δικτύου στους εργολάβους.
- Ζητάμε έργα και υποδομές σύμφωνα με τις λαϊκές ανάγκες, υλοποιούμενα από το κράτος, όχι από τους εργολάβους, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.